Iš Kaišiadorių kilęs verslo grandas: verslas turi tapti visuomenės partneriu

Neretai verslininkų svarstoma – galbūt investicijas socialiai atsakingiems projektams derėtų nukreipti į verslo plėtrą ar inovacijas. Tačiau iš Kaišiadorių kilęs verslo grandas neabejoja socialinės atsakomybės svarba. Tarptautinės farmacijos ir sveikatos priežiūros bendrovės „GlaxoSmithKline Lietuva“ vadovas Kęstutis Čereška įsitikinęs – verslas pamažu tampa visuomenės partneriu, todėl socialiai atsakingi projektai – neatsiejama jo dalis. Šiais metais įmonė išleido pirmąją socialinės atsakomybės ataskaitą Lietuvos farmacijos rinkoje, kurioje dalinasi gerąja patirtimi.

„Socialiai atsakinga veikla – modernios verslo valdymo koncepcijos dalis. Tuo besivadovaujančios įmonės dalį pelno reinvestuoja į visuomenę taip atverdamos kelią verslo tvarumui ir ilgalaikiškumui. Kiekvienos įmonės uždavinys nėra vien pelno siekimas – turime suvokti, jog dirbame visuomenei, esame jos dalis. Todėl reikia prisidėti prie gerovės puoselėjimo ir problemų visuomenėje sprendimo“, – teigia K. Čereška.

Anot vadovo, socialinės atsakomybės sąvoka Lietuvoje vis dar suvokiama miglotai. „Tai jokiu būdu nėra vien labdaros skyrimas. Mūsų kompanija vykdo visą spektrą iniciatyvų, į kurias įtraukiame ir darbuotojus, visuomenę – nuo mankštintis skatinančios sveikatingumo iniciatyvos, iki psichologinę pagalbą onkologiniams ligoniams  teikiančio  projekto. Taip pat plėtojame partnerystę su nevyriausybinėmis organizacijomis bei skatiname darbuotojų savanorystę“, – kalba K. Čereška. Jis atkreipia dėmesį, kad kiekviena bendrovė turi būti etiška tiek bendradarbiaudama su išorės grupėmis, tiek viduje: „Veiklos etika turėtų būti jaučiama kiekviename žingsnyje, būti priimamų sprendimų pagrindas.“

Strategines socialinės atsakomybės kryptis įmonė suformavo remdamasi pacientų bendruomenių, organizacijų, gydytojų bei valdžios institucijų tyrimais ir apklausomis. Remiantis rezultatais,  pasirinktos keturios sritys: vaistų prieinamumo gerinimas, pagalba bendruomenei ir santykių su darbuotojais stiprinimas, skaidrumo užtikrinimas bei aplinkai draugiška veikla.

Didžiosios Britanijos prekybos rūmų taryba Europos šalims už socialinės atsakomybės veiklas bendrovei „GlaxoSmithKline Lietuva“ skyrė atsakingo verslo apdovanojimą.

„GlaxoSmithKline Lietuva“ socialinės atsakomybės projektai:

  • Sveikatingumo ir ligų prevencijos iniciatyva „Geros sveikatos klubas“ jaunimui, šeimoms, senjorams, pacientams;
  • Vaistų prieinamumo gerinimo programa „GSK vaistų kortelė“, skirta pensinio amžiaus gyventojams ir žmonėms su negalia;
  • Meno terapijos ir psichologinio konsultavimo programa onkologiniams ligoniams ir jų artimiesiems „Mylintys gyvenimą“;
  • Partnerystė su nevyriausybine organizacija „Gelbėkit vaikus“, siekiant gerinti globos namų vaikų gyvenimo kokybę;
  • Partnerystė su emocinės pagalbos savanorių organizacija „Jaunimo linija“, siekiant sumažinti vaikų ir jaunuolių savižudybių skaičių;
  • Savanorystės iniciatyva „Oranžinė diena“ ir dalyvavimas tarptautinės savanorystės programoje „PULSE“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *