Kai profesionalas tampa neparankus valdžiai
Kašiadoryse švietimo sferos (ir ne tik jos) darbuotojai pastaruoju metu seka keistą karą – valdantiesiems politikams užkliuvo V, Giržado progimnazijos vadovė Jolita Morkūnaitė. Panašu, mokyklos direktorė politikams tapo neparankia persona, tad bandoma visais būdais atsikratyti aukšto lygio profesionale, kurios gebėjimas logiškai ir aiškiai dėstyti mintis erzina politikus. Pasitelkiamos įvairiausios priemonės – spaudimas, tikrinimai, komisijos ar net „savų“ žmonių keliamos audros progimnazijos tėvų komitete. Tuo tarpu pastaroji pedagogė ginasi viešumu. „Facebook“ erdvėje į mokyklos vadovės pagalbos šauksmą reagavo ne tik eiliniai kaišiadoriečiai, bet ir visos Lietuvos švietimo bendruomenė. Diskusijoje dėl susiklosčiusios krizinės situacijos savo nuomonę išreiškė švietimo srities ekspertė Vilija Targamadzė bei visuomenininkai. Na o mes dalinamamės socialiniuose tinkluose išplatintu viešu V. Giržado progimnazijos direktorės laišku.
________________________________________________________________
Po pagalbos šaukinio SOS! STRESAS DARBE! sulaukiau ne tik nuoširdžių, bet ir keleto labai netikėtų komentarų. Ačiū visiems palaikiusiems, stiprinusiems, raginusiems nepasiduoti arba išeiti iš darbo. Ir, be abejo, klausiantiems „Kokios problemos TU nesugebi išspręsti?“. Taip, man kaip ir Jums dažniausiai pavyksta išspęsti konkrečias problemas, bet šis atvejis kitoks. Pirma, savo trukme, nes jis tęsiasi beveik 1,5 metų. Antra, jos veikėjai – turintys realią valdžią ir galią. Taigi pirmasis trumpas pasakojimas apie pavojingą schemą, kurioje galios ir valdžios dermė išderina organizaciją, bendruomenę ir alina mane. PROBLEMA SIEKIS UŽVALDYTI PROGIMNAZIJOS TARYBĄ – aukščiausią mokyklos savivaldos instituciją. Tikslai: artimi – nepatvirtinti direktorės 2018 metų veiklos ataskaitos, strateginio plano, veiklos programos, ugdymo plano ir t.t.; tolimi – įrodyti, kad direktorė nesugeba valdyti situacijos, kuria blogą mikroklimatą, o progimnazijos taryba netgi „išnaudoja vaikus versdami juos balsuoti“. PRIEMONĖS TIKSLUI PASIEKTI I. POLITIKŲ VEIKIMAS PER MOKINIŲ TĖVUS. Progimnazijos mokinių tėvų komiteto pirmininkas, progimnazijos tarybos narys (galimai įtakojamas konservatorės, progimnazijos tikybos mokytojos ir jos vyro, dabartinio administracijos direktoriaus, bei valstiečių-žaliųjų partijos nario (progimnazijos tarybos narys, dabartinis rajono tarybos narys) SISTEMINGAI rašo skundus (jų vien per šiuos metus – 7), kuriuose direktorė nuolat kaltinama nekompetencija, blogu progimnazijos nuostatų taikymu, terminų nesilaikymu ir t.t. Tenka „dozė“ ir išrinktiems į progimnazijos tarybą mokytojams. Organizuotuose susirinkimuose iš direktoriaus tyčiojasi mokinių tėvų komiteto pirmininkas demonstruodamas be mano sutikimo padarytus telefoninius pokalbius, vadindamas melage ir t.t. Apie balso intonaciją, pagarbų kreipinį ar laikymąsi debatų kultūros man jau seniai tenka pamiršti. Susirinkimai vyksta po 3 val., išgryninama problema, jos sprendimo būdai ir terminai, bet po savaitės gimsta naujas skundas… Galimai iš slapta padaryto audio įrašo, išvesta iš pusiausvyros kažką pasakau netinkamai. Politikai pasitelkia į komandą tėvus, kurie bando palaikyti idėją, tačiau tėvų komitete per metus apie pusę tėvų jau nedalyvauja, o į birželio 27 d. vykusiame susirinkime dalyvavo 24 žmonės, kurių 8 buvo politikai.
II. POLITIKŲ VEIKIMAS PER MOKYTOJUS. Nežinau, ar progimnazijos mokytojai žino, kad galimai jų interesus prieš darbdavį atstovauja mokinių tėvų komiteto pirmininkas, du tarybos nariai ir dar keli mokinių tėvai? Šie žmonės mano, kad jeigu esi išrinktas į tarybą ar komitetą, TAI NEREIKIA SU BENDRUOMENE TARTIS!!! Galima surinkti rinkinį „problemų“ ir veikti kitų vardu… Net išspręsti mokytojų problemas jiems nežinant. REZULTATAI IR PASEKMĖS 1. Turime sujauktą atmosferą kolektyve, kurią bus sunku atstatyti net įgyvendinus mikroklimato priemonių gerinimo planą. Blogą mano psichologinę ir emocinę būklę. Nuovargį. 2. Turime stagnuojančią, formaliai veikiančią progimnazijos tarybą. Į ją jau nebenori eiti mokytojai ir mokiniai. 3. Administracija patį produktyviausią laiką skiria atsakinėjimui į skundus ir dokumentų teikimui kontroliuojančioms institucijoms. Mus per šį pusmetį tikrino valstybės kontrolė, finansų auditas, vidinius tyrimus vykdė savivaldybės administracija ir ŠMM. Buvo atliktas mikroklimato tyrimas. Tikėtina, kad nė vieno tyrimo išvados mokinių tėvų komiteto pirmininkui nei minėtiems tarybos nariams netinka, nes veiksmas vyksta toliau. Skundžiam mikroklimato tyrimo metodikas, rezultatus ir t.t. 4. Progimnazijos taryba ir mokinių tėvų komitetas veikė „karo“ sąlygomis. Ugdymo procesui skyrė minimalų dėmesį. Pamiršom vaikus ir mokyklos paskirtį. MANO KLAIDOS VALDANT ŠIĄ SITUACIJĄ: 1. Viešumo trūkumas, baimė, kad turintys postus kerštaus. 2. Galvojimas, kad po pokalbio žmonės supras, kad reikia sustoti. O pokalbių būta daug ir su visais: tėvų komiteto pirmininku, partijų vadovais, Meru ir kt. Klydau, kad šie procesai pasibaigs su savivaldos rinkimų agitacija. 3. Laiku nesikreipiau į teisėsaugą dėl juridinio asmens reputacijos žeminimo ir asmens garbės ir orumo įžeidimo. 4. Kruopščiai nerinkau visų apie mane rašomų tekstų, pasisakymų rajono tarybos komitetuose ir pačioje taryboje. Laikykitės, mokyklų vadovai, kurie dirbate pragaro sąlygomis..
Graudu ir normalu kai nerupi mokytojai -kodėl neuzjauti mokytoju, kurie patiria „nuostabu” mikroklimata, o tik mokinius? Beje mokykla caldo vis dar masiuline partija.
Pazistu viena moteri, kurią vyras paliko ir išėjo pas kitą. Ji labai pyksta dar iki šiol.
birželio 27 d. vykusiame susirinkime dalyvavo 24 žmonės, kurių 8 buvo politikai.- beje jolta, save priskaičiuokit bus 9 .Užmiršot turbut ,kad kaip minimum trecioj partijoj esat ir dar skyriaus vadove. Beje per praejusios kadencijos krizę, kas ten tarpininku pas mera lakste nuo liberalu. Ar meras nepatyre spaudimo? Žmonės jusu partiją mete siukslynan per rinkimus, o galu gale jai smeige ir savi
Oho, gal kartais baigėte Kaišiadorių „gudručių” mokyklą (atsilikėlių mokyklą) ar iš viso niekur nesimokėte, kad tiek daug gramatinių ir skyrybos klaidų darote? Oho, jei esate beraštis ar beraštė, tai labai abejoju jūsų kompetencija diskutuoti šia tema.
Svarbiau gerai elgtis, ne gražiai rašyt. Žmonės biberalų ašarom netiki-irode savivalbybės rinkinai. Tas posėdziu boikotas atsirugo- be je ka galvoja apie nuskriaustaja nuo jos pabege p ir č. Idomu ka jie kalba?
PROBLEMA SIEKIS UŽVALDYTI PROGIMNAZIJOS TARYBĄ? ar tik jolitas negalvoja, kad taryba jos asmeninė nuosavybė. Gal papasakoja egul, kaip rnkimai vyko i ta taryba?
Skaldyk ir valdyk – tokiu principu naudojasi ir mūsų rajono valdžia. Atsikratoma protaujančiais rajono valdžiai nelojaliais darbuotojais, į jų vietą kišami kad ir bukos, bet parankios būtybės. Ar per ateinančius 4 metus su tokiu politikų požiūriu nebus visiškai sugriauta švietimo sistema rajone?
Tai progimnazijoj tas vykSta. Pasidomek kiek orkai nelojaliu darbuotoju jau isejo ir kiek lojaliu jolitui priimtinu buvo priimta.
Deja Jolita ne pirma tokia…. „Savu kailiu” patyčias, pažeminimus, nesiskaitymą, priešiškumą, nusistatymą ir net gr1sinimus patyrė ne vienas ugdymo įstaigos vadovas ir juos palaikantys darbuotojai bei tėvai… Galiu palinkėti tik stiprybės ir sėkmės!
Primena vaikyste- kas pirmas pravirks viešai- tas nekaltas, teisus. Infantiliska viesai skustis, kai zmones zino padeti ir situacija.
Kol kas mokyklu darzeliu direktoriai biberalai ar sacdemai. Net pavaduotoju kanservu nera. Tai ner ko verkt. O kad jei kokia mamyte patyre grasinimus- tai tik is kitos triju vaiku mamytes, kurios vyra nuviliojo. Beje ta mamyte teige, kad neissigando
Tai Kaišiadorių politikų politika… ir veikla…
Liūdna, kai jie užsiima ne tuo kuo reikia, purviniems darbams pasitelkdami kitus žmones, t. y. dirba mėšlinus darbus kitų rankomis bei tuo didžiuojasi…
Jei atkreipsime dėmesį, tai Kaišiadorių rajone per pastaruosius 2 m. tik politikų dėka ir prasidėjo visos suirutės švietimo įstaigose, nes tam tikri politikai turi kažkokių savų slaptų interesų jose…
Mokiniai, vaikai – tai tik tarp kitko… Jie palauks….
Vyko rinkimai. Senolis tiria mikroklimata ir nezino kas laimės ir todel nezino ka parasyt. Senolis nori dirbt ir paraso taip, kad jei biberalai laimėtu galėtu tikėtis isgyvent. Laimi konservai- ir gaunas kad senolis turi taisyt, nes realiai neatliko tyrimo iki galo. Tyrimas yra nevertas kolegijos nepazangaus studento darbo lygio.
Situacija nenormali. Bet kažkam ji naudinga. Kažkas visa tai daro su konkrečiu tikslu. Gal tikybos mokytoja nori padaryti karjerą?
SOS! STRESAS DARBE! Taigi dėl streso darbe ir vyko streikas iš dalies, kai joltas užsimanė mokytojams „naujovių”
Graudu ir nenormalu, kai neberūpi mokiniai, sujauktas normalus darbo ritmas, visi pavargę. Visa tai pirmiausia atsiliepia ugdymo kokybei ir rezultatams. Žinau, ką tai reiškia…
Stiprios gi tos moterys. Pagarba. Tik kažin ar tas kentėjimas prie gero prives. Turėtų būti kažkokie veiksmai.
ant tiek stiprios, kad blogieji konservatoriai nepakeitė ne vienos masiulistes ar socialistes i konservatore