Kartus V. Tomkaus kieto nusileidimo skonis
Įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą pradėtos viešos diskusijos dėl vėžės tarp Vilniaus ir Kauno – nagrinėjamos alternatyvos rodo, kad miesto oro uostus bus galima sujungti per 38 minutes trunkančią kelionę. Tai reiškia, kad jokio naujo oro uosto Kaišiadoryse nebereikės. Tai galima pavadinti oficialia Susiesikimo ministerijos ir mūsų šalies Vyriausybės pozicija. Dėl savo žemių kovojusius Kaišiadorių krašto žmones ši žinia nudžiugino, tuo tarpu aktyviam oro uosto idėjos Kaišiadorių krašte propaguotojui, rajono merui Vyteniui Tomkui, toks kietokas nusileidimas į realybę užgavo ambicijas
Pastarosiomis savaitėmis Kaišiadorių meras buvo įsivėlęs į viešą polemiką socialiniuose tinkluose su Susisiekimo ministru, kai diskusijos komentaruose siūlė ministrui ieškoti mistinės galimybių studijos, kurios niekas nebuvo matęs. Atsinaujinus viešoms diskusijoms netruko nuomonę išsakyti ir pagrindinė mero oponentė šioje kovoje, visuomenininkė Vaida Venskutonytė. Išplatintoje publikacijoje ji rašė:
Savivaldybė buvo priremta prie sienos, kad parodytų, kaip informavo žemių savininkus registruotais laiškais, kokiais aukštesniais dokumentais rėmėsi („Taip pat planavimo organizatorius (pastaba – tai savivaldybė) nepateikė konkrečių duomenų, pagrindžiančių, kodėl oro uosto teritorijai rezervuotas būtent toks plotas (1800 ha)”). Deja, nei laiškų, nei dokumentų savivaldybė neturėjo, o teismas baugino, todėl iš miesto plano netikėtai išnyko visi pažymėjimai. Net Vilniuje buvo pakeistos skaidrės – niekur per LR Bendrojo Plano pristatymus neberašė „Kaišiadorių oro uostas“. Liko frazė „Galimas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno“. Lietuvos Geležinkeliai taip pat ėmė keisti žemėlapius – dingo lankstas, reikalingas naujam oro uostui.
Visas kraštas su tokiais vietos valdininkų „darbais“ būtų užlygintas, išdraskytas ir palaidotas teršaluose. O atgal kelio nėra – kas sugriauta, to per naktį neatstatysi. Saugokime savo namus, miškus ir visas brangias vietas, nes politikams širdies neskauda. Vienus keičia kiti – kaltų ir atsakingų nelieka. Viešoje erdvėje žadami lobiai, o realybėje lieka žmogus prie suskilusios geldos. (fragmentas iš visuomenininkės publikacijos)
Meras netruko į tai atsakyti viešu įrašu socialiniame tinkle, kuris skambėjo kaip tam tikras atsiprašymas, tačiau su drūta sarkazmo doze.
„Galbūt šią savaitę girdėjote apie svarstymą Seimo Ekonomikos komitete dėl Rail Baltica ir jos jungčių su esamais oro uostais, taip pat Susisiekimo viceministrės paskelbtą mintį, kad naujo oro uosto Lietuvai nereikės, ir kad kuriam laikui užteks esamų, todėl galvojama kaip prie jų privesti Rail Baltica vežę. Ir tuomet tam tikroje asmenų grupėje pasipylė graudūs verksmai apie tai, jog Kaišiadorys apsijuokė, kad mano visa programa ir visi planai eina šuniui ant uodegos ir kad beveik įvyko ilgai lauktoji pasaulio pabaiga. Kaip suprantu, dėl visų su Rail Baltica ir oro uostais priimamų sprendimų kalčiausias esu aš, pasigirdo raginimų atsiprašyti, todėl dabar tai ir darau. Prisipažįstu visas savo kaltes ir atsiprašau dėl visų šių dalykų.“ – taip savo FB įrašą pradėjo Kaišiadorių meras. Pilną įrašą perskaityti galite paspaudę šią nuorodą.
Kaip vėliau vykusioje diskusijoje reziumavo Kaišiadorių krašto visuomenininkė, Kaišiadorių meras norėjo pirmas suplanuoti oro uostą ir rezervavo privačias žemes. Finale ministerija pasakė – NE. Nes joks meras neturi galių įkurti oro uosto, todėl bandyta medžioti svetimus laurus. Taigi, nieko nebus. Iššvaistytas laikas veltui, susiklostė absurdiška situacija. Dabar mero galima nebent pasiteirauti, kiek šios idėjos stūmimas kainavo mūsų rajono biudžetui.