Seimo narė ir meras laimina, tuo tarpu VTPS grasina teismu

Su „Kaišiadorių žinių“ skaitytojais dalinamės mūsų krašto visuomenininkės Vaidos Venskutonytės įžvalga menamo oro uosto ir valdžios požiūrio į rinkėjus tema.  Tai ilgas tekstas, bet tikslus ir iliustratyvus. Be to jis yra puikus pilietinės žurnalistikos pavyzdys.

________________________________________________________________________________

„Sieksiu pritraukti stambių investicijų ir kovosiu dėl naujo pagrindinio Lietuvos oro uosto įkūrimo mūsų rajone“ – 2019 metų rinkimų į mero postą programoje arogantiškai nusiteikęs TS–LKD partijos narys Vytenis Tomkus nėrėsi iš kailio, kad apžavėtų rinkėjus. Prie šių utopinių liaupsių apie oro uosto gėrį neseniai prisijungė ir Vytauto Didžiojo universitetas, kuriame kadaise meras studijavo teisės magistrą, bei Seimo narė Laimutė Matkevičienė, kuri balsavo UŽ oro uostą.

Netikėtai VDU savo išplatintame straipsnyje išaukštino buvusį auklėtinį lyg neregėtą tautos didvyrį: „Kaišiadorių meras – Vytenis Tomkus ėmėsi įgyvendinti ambicingą idėją – įrengti naują oro uostą tarp Vilniaus ir Kauno, Kaišiadorių savivaldybės teritorijoje.“ Taip išplatintame straipsnyje sukeliama iliuzija, kuria skatinamas mitas apie vieno žmogaus genialumą ir formuojama iškreipta visuomenės nuomonė. Paprastas klausimas skaitytojams, kad būtų pažadintas protas ir logika – kaip manote, kokie įstatymai pasikeitė, kad meras gali spręsti valstybės lygio klausimus? Jeigu rinkėjas nuoširdžiai balsavo už Vytenį Tomkų, kad jis pastatytų Kaišiadoryse oro uostą, šiam vargšui teks tūkstantį kartų skaudžiai nusivilti. Tik vienvaldis tironas gali paneigti Lietuvos Respublikos įstatymus ir diriguoti valstybei kur ir kada statyti nacionalinį oro uostą.

VDU absolventas nežiniukas?

Šiuo metu V. Tomkaus oro uosto fantazija ir reklaminė kampanija griežtai sustabdyta dėl krūvos pažeidimų ir teisinių dokumentų stygiaus. Įdomu, tiesa? Teisės magistrą VDU baigęs ir antrą kadenciją einantis meras tarsi nežino, kad negali rajono žemėlapyje nubrėžti oro uosto teritorijos, nes neturi aukštesnės institucijos sprendimo. Taip pat meras tarsi nežino, kad negalima šiame žaidime aplenkti valstybės ir pirmam suplanuoti oro uosto. Jeigu atsuktume šią istoriją kaip kino juostą ir užfiksuotume chronologiją – pastebėtume kraupų disonansą.

Mero vizija versus Seimo vizija – lenktynės

Kaišiadorių savivaldybė viešai 2020-03-03 pranešė krašto žmonėms apie 1800 ha teritoriją, skirtą nacionaliniam oro uostui. Seimo nariai 2020-06-04 pirmą kartą balsavo ir priėmė Lietuvos Respublikos bendrojo plano koncepciją su oro uosto vizija tarp Vilniaus ir Kauno miestų. Net trimis mėnesiais anksčiau Kaišiadorių savivaldybė bandė išspręsti oro uosto klausimą. Meras lyg pranašas tvirtai tikėjo, kad galima aplenkti Seimą ir turėti tėvynei iš anksto paruoštą milžinišką dovanėlę. Iš tiesų beveik 1800 ha privačios nuosavybės siekta be savininkų valios prievarta padovanoti Lietuvos valstybei – „Imkit mus ir perstatykite kaip tik norite ir kada norite.“ Iš šono šis politinis spektaklis primena tokį vaizdelį: kažkas neteisėtai pagrobia valstybės karūną ir diriguoja susapnuotus košmarus. Visi mato, kad vyksta košmaras, bet visi tyli. Kraštą valdo baimė, kad už žodį gali netekti ne tik gero vardo, bet ir darbo. Toliau norėtųsi aptarti konkrečius pažeidimus, kurie sužlugdė mero oro uostų statybų kampaniją ir toliau ženkliai kerpa reitingus. Grubios teisinės klaidos išbadytų akis ir kitos specialybės asmeniui.

Inspekcija grasina teismu – savivaldybė paranojiškai ieško išeities

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPS) 2020-06-22 oficialiame laiške (nuoroda į VTPS gautą raštą) savivaldybės administracijos direktoriui Mindaugui Nasevičiui iškėlė itin griežtus reikalavimus, nes buvo padaryti grubūs teisiniai pažeidimai. Inspekcija iškėlė ultimatumą – arba savivaldybė ištraukia dokumentus, arba tuoj pat keliauja į teismą. Visų pirma, gyventojai registruotais laiškais niekada nebuvo informuoti apie jų privačios nuosavybės įtraukimą į galimą oro uosto zoną. Negalima užsidėti pliuso, kad įvyko bendrojo plano pristatymas kultūros centre ir teigti, kad atėjo visi, kurie domėjosi, o kas neatėjo – jų problema. Toks paaiškinimas absoliučiai netinka šiai situacijai. Deja, meras viešoje erdvėje daug kartų tvirtino, kad informavimas buvo sklandus ir puikiai atliktas. Belieka sulaukti, kaip V. Tomkus dabar iš stalčiaus ištrauks krūvą laiškų, kurie turėjo jau seniausiai būti išsiųsti. Ar galima tai laikyti maža klaidele – niekas nežinojo apie elementarų informavimą? Skamba lyg savivaldybės valdžia ir UAB „Urbanistika“ yra naujokų naujokai. Tiesa, kodėl buvo atleistas Saulius Motieka po paskutinio bendrojo plano pristatymo?

Antras pažeidimas susijęs su teritorijos dydžiu – nėra jokio racionalaus ir teisinio pagrįstumo, kaip gaunama 1800 ha teritorija. Meras ginasi, kad didesnis plotas leis valstybei lanksčiau pasirinkti, kur konkrečiai statyti oro uostą. Šis argumentas skamba kaip senos turgaus pardavėjos – patogumas aukščiau visko. Deja, valstybė netvarkoma pagal turgaus principus – parinktas dydis turi būti motyvuojamas dokumentais. Mero nuomonė netgi prasilenkia su Aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos, kuris išvydęs 12 000 ha rezervaciją ne tik nesutvardė šypsenos, bet raštu rekomendavo kardinaliai sumažinti teritoriją: „Akcentuota, kad didžiausia reikalinga teritorija galimam naujam oro uostui galėtų būti apie 1000 ha.“ Kaišiadorių meras ir savivaldybė nepaisė šios rekomendacijos, neturėdami jokio teisinio pagrįstumo pasiliko beveik dvigubai didesnę teritoriją. Kodėl valstybės reikalai tvarkomi kaip pyrago raikymas – geriau paimsiu daugiau iš paprasto piliečio, valstybei bus lengviau?

Trečias pažeidimas solidžiai vainikuoja prieš tai paminėtus, nes inspekcija pastebi, kad jog savivaldybė suformavo oro uosto projektą remdamasi dar net nepatvirtinta Lietuvos bendrojo plano koncepcija su II alternatyva – netgi ją priėmus, tai nebūtų pakankamas dokumentas. Inspekcija rašte nurodo: „Koncepcija yra rengiamo teritorijų planavimo dokumento dalis, t. y. tarpinis rengimo etapo bendrųjų sprendinių formavimo stadijos dokumentas, kuriuo numatomi planuojamos veiklos vystymo prioritetai vėlesnėje sprendinių konkretizavimo stadijoje rengiamiems konkretiems sprendiniams.“ Inspekcija taip pat pabrėžia paprastą mintį: koncepcija nėra pakankamas dokumentas, kuris leistų savivaldybei rezervuoti bet kokią teritoriją. Remiantis šiais trimis esminiais pažeidimais, galima konstatuoti, jog oro uostas yra neskaidrus ir nelegalus savivaldybės projektas. Jau beveik mėnesį laiko savivaldybė tariasi, ką daryti ir kaip pranešti visuomenei žinią apie vietinių gyventojų teisių pažeidimą ir moralinę žalą.

Oro uosto mitas ir priešistorė

Istorija apie nacionalinį oro uostą Kaišiadorių rajone galėjo būti sukurta kaip dar viena žavi politinė reklama. Tradiciškai žmogui lyg mažam vaikui reikia mito, pasakos, svaiginančios istorijos apie miesto galią. Derėtų pripažinti, kad Kaišiadorių vardas Lietuvos mastu nebeturi prabangios vizitinės kortelės. Kaišiadorys miega giliu žiemos miegu, nes politinėje arenoje tvarkosi berniukai su per dideliais kostiumais. Kai kurių ego skaudžiai užgautas – paguodą teikia tik stambios žuvytės, kurios neša milijonus, o kartais ir milijardus.

Kompleksai – būtent jie išlenda iš valdžios urvo, kai pradedi rankose vartyti ne krašto nuotraukas, bet dokumentus. Opiausios problemos maskuojamos estetišku išorės vaizdu – grožis užtemdo protą ir bet kokią logiką. Gražus parkas, gražus fontanas, gražūs batutai. Gražu, kol šokinėji, strikinėji, žiūri į dangų ir nematai kyšančių aštrių vinių. Gražu žmogui, kol jis nesužeidžiamas ir neįtraukiamas į realias problemas. Būtent vaikiškos sąmonės asmenys aklai tiki vadovo žodžiais, neieško kitų šaltinių ir nesileidžia į sudėtingas diskusijas. Jeigu meras parašė programoje, kad bus oro uostas, vadinasi, bus. Visa ši istorija primena Vilniaus įkūrimo legendą, kai Gediminas susapnavo geležinį vilką. Sapnas buvo išpildytas kaip tikrovės ženklas. Panašus sapnas, virtęs košmaru, vyksta ir su oro uostu – V. Tomkus susapnavo, kad gyventojai nori MEGA PROJEKTO. Kaip pilis garsino Vilnių XIV a., taip oro uostas būtų atnešęs garbę ir šlovę Kaišiadorims XXI amžiuje.

Meras sako TAIP ir slapta lanksto lėktuvėlius kabinete

Iki šiol sklando kalbos, kad meras V. Tomkus prie kavos pasikalbėjo apie modernią idėją – ponai ir ponios palinksėjo galvomis išreikšdami pritarimą. Kelių atsitiktinių TAIP merui užteko pradėti bendrajame rajono plane piešti oro uosto linijas. Leiskite jūsų paklausti, kiek dar savivaldybių miesto plane nusipiešė oro uostą? Gal Elektrėnai irgi turi lėktuvėlį? Juk pažvelgus į Lietuvos bendrojo plano koncepciją, Elektrėnai turi tokius pačius šansus turėti nacionalinį oro uostą. Deja, atsakymas paprastas – nė viena savivaldybė nesigriebė tokios absurdiškos strategijos. Elektrėnų meras oriai apgynė gyventojus ir nesutiko, kad tarša, triukšmas iš Vilniaus ir Kauno prislėgtų jo krašto žmones. Priešingai, V. Tomkus mojavo išskiestomis rankomis, kad tik prišauktų nelaimę į gimtąją žemę. Išmintingas vadovas mato ne tik pliusus, bet atsakingai pasveria minusus nebijodamas laiku pasakyti NE. Galima naiviai kartoti banalią frazę „Atverk viskam duris ir tau tikrai pasiseks“, tačiau realybėje veikia NE principas. Tai reiškia, kad bandymai sutraukti į kraštą visas naujoves nėra efektyvu ir prasminga.

Idėjų užkratas ir nuodinga tyla savivaldybėje

Nematoma „geltonoji uždanga“ atskyrė Kaišiadorių rajoną nuo likusios demokratiškos Lietuvos ir apskritai Vakarų politikos. Vertybių degradacija įleido šaknis į savivaldybės vadovų galvas ir kaip maras išplito po gretimus kabinetus. Tarsi savivaldybės tarnautojas privalo tikrąja ta žodžio prasme tarnauti merui, aklai paklusti, netgi garbinti nepagrįstus, neracionalius ir neteisėtus darbus. Laimei, krašte atsirado pavienių drąsių žmonių, kurie pradėjo skleisti informaciją viešojoje erdvėje.

2019 metų sausį socialinėje erdvėje pasirodė švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiosios specialistės Ritos Janušaitytės žinutė: „Vakar vakare savivaldybėje buvo susirinkimas, iš kurio grįžau verkdama: supratau, kad labai greitai galiu prarasti savo namus: privatumą, tylą, ramybę, švarią žemę, pušyno orą ir net tikra to žodžio prasme namus, nes juos gali priversti parduoti, nugriauti <…> gali būti pradėtas statyti ORO UOSTAS.“ Šiame susirinkime dalyvavo savivaldybės darbuotojai ir keli atsitiktiniai gyventojai. Mero teigimu, toks viešinimas yra pakankamas ir jo būtų užtekę priimti galutinius bendrojo plano sprendimus. Norėčiau pabrėžti du dalykus: pirmasis susijęs su dalyvių skaičiumi. Nėra normalu rengti viešą svarstymą ir imituoti, kad gyventojai apie tai žinojo, galėjo atvykti. Svarstyme dalyviai gali teikti pasiūlymus, siūlyti korekcijas, gauti vertingos informacijos. Po svarstymo šaukštai jau yra po pietų. Būtent po laiko prasidėjo bendrojo plano viešinimas. Meras priėmė naują patarėją, kuris parengė savivaldybės puslapyje informaciją apie oro uostą. Kodėl išties aktuali visam kraštui informacija pasirodo tik po antrojo svarstymo? Tai perša diktatorišką idėją – gyventojai supažindinami su galutiniais sprendimais, nepaliekama teisė jiems patiems dalyvauti rajono kūrime. Antrasis dalykas susijęs su mirtina tyla – itin nuoširdžiu ir racionaliu tonu prabilusi savivaldybės darbuotoja pasitraukė į šešėlį ir nutilo. Kaip pati teigė, moteris jaučiasi bejėgė prieš pinigus ir pažangos mitą.

Ūkininkų indėlis ir krašto gynyba

Oro uosto kovoje taip pat dalyvavo stambūs Kaišiadorių rajono ūkininkai, kurie prabilo žiniasklaidoje bei pasisamdė teisininkus, kad apgintų savo namus ir žemes. Šių aktyvių piliečių veiksmai užkirto kelią pirmajam Kaišiadorių bendrojo plano pristatymui. Vėliau buvo surengtas antrasis su svarbiais pakeitimais – 12 000 ha gigantiška teritorija buvo sumažinta iki 1800 ha, pašalinta LEZ zona. Antrasis viešas pristatymas surinko daugiau gyventojų, pritraukė laikraščius, televizijas – krašto reikalai nuskambėjo Lietuvos mastu. Pristatyme buvo pageidauta atlikti gyventojų apklausą, paaiškinti gresiančius apribojimus, įvardinti privalumus bei trūkumus. Raštu administracijos direktorius M. Nasevičius kategoriškai atmetė apklausos galimybę ir poetiškai pacitavo palankių įstatymų, negaliojančių valstybinių koncepcijų – tai griežtai kritikavo minėta inspekcija. Kodėl buvo vengiama pačios paprasčiausios apklausos? Savivaldybė yra linkusi klausti, kokias gėles gyventojai norėtų matyti mieste, bet nieko nenori girdėti apie milžiniškus projektus. Nė vieno gyventojo nuomonė nėra svarbi, nes ji gali būti neigiama ir nepalanki.

Seimo narė Laimutė Matkevičienė UŽ oro uostą

Norėdami išsikovoti apklausą gyventojai kreipėsi į Seimo narę Laimutę Matkevičienę. Per vieną bendrojo plano pristatymą L. Matkevičienė aistringai žadėjo susirinkusiems ne tik apklausą, bet ir referendumą. Deja, vėliau Seimo narės aistra ir iniciatyva išblėso. 2020-06-04 Seime mūsų krašto atstovė net nežvilgtelėjo į apklausą, kurioje 419 (dauguma) pasisakė prieš oro uostą. Atėjus laikui imtis realios atsakomybės Seimo narė pasitraukė į šešėlį ir tylą. Uždavus paprastą klausimą: „Ar Jūs esate už oro uostą ant miškų, kapinių ir žmonių namų?“ Seimo narė tylėjo.

Tikrąją savo poziciją  L. Matkevičienė išreiškė Seimo balsavime – ji balsavo už koncepciją su nauju oro uostu tarp Vilniaus ir Kauno. Taigi, L. Matkevičienė viešai deklaravo palaikanti mero idėją, o gyventojų nuomonė liko neišgirsta. Prašymai atsisakyti oro uosto idėjos buvo palydėti nepagarbiomis replikomis, o ūkininkai buvo pavadinti kaimiečiais, kurie nevertina krašto progreso. Pagrindiniai Seimo narės rėmėjai gavo spjūvį į veidą tada, kai mažiausiai to tikėjosi. Artėjant rinkimams verta peržvelgti Seimo narės darbų sąrašą ir paklausti, kokie darbai buvo nuveikti. Koncertų lankymo ir kalbų sakymo šiemet tikrai neužteks. Galbūt tokiu gestu buvo dar kartą patvirtinta Seimo narės ir mero draugystė? Visgi nuomonės 100% sutapo – Vytenis Tomkus ir Laimutė Matkevičienė yra UŽ oro uostą Kaišiadorių rajone.

Laukiame oficialaus savivaldybės pranešimo, kaip atrodys bendrasis Kaišiadorių rajono planas po VTPS skundo. Išbrauks oro uostą iš brėžinio ar visgi mins teismo kelius? Smalsu, ar arogantiškasis Kaišiadorių meras išdrįs atsiprašyti gyventojų ir nusileis ant gimtojo krašto žemės. Medžiodami stambią oro uosto žuvį politikai pamiršo paprastus darbus ir patį miestą…

Vaida Venskutonytė

60 thoughts on “Seimo narė ir meras laimina, tuo tarpu VTPS grasina teismu

  • 2020 22 liepos at 15:41
    Permalink

    Oro uosto – nereikia, LEZo – nereikia, investicijų – nereikia, renovacijų – nereikia, gatvių remonto – nereikia. Paklausius komentatorių – nieko nereikia. Jobana, kažkokia durnių puota.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 16:10
      Permalink

      Oro uosto reikia. Pirmiausia reikia greito geležinkelio iki Rygos, kuri gali pasiūlyti daug krypčių, daug aviakompanijų ir žemas kainas, ir patogų tvarkaraštį. Tuo pačiu dar prisidės Varšuva ir Helsinkis. Tą turėsime. O ne kreivarankio Ivano nutiestą „Šaitano arba“ ant vokiečių karo meto žuolių. Dar turėsime Karmėlavą su plėtra iki belekiek ir ta pačia „Rail Baltica“ ir Vilnių su ta pačia europine geležinkelio vėže. Penkiolika minučių kelionėje nieko nereiškia, kaip patikros virš valandos trunka ir auto spūstys laiką ryja. Vakar skaičiau apie virš 80 mln.€ skirtą sostinės oro uosto plėtrai ir modernizavimui. Dar verta prisiminti, kad skrydžių verslas nuo koronos žagsės kelis dešimtmečius. Taip kaip skraidė pasaulis ir lietuviai, neskraidysime niekada. Zapisal? Klausyk toliau. Gatvių reikia, bet nereikia kaip Paukštininkų ir Gedimino g. sankryžoje naują asfaltą keturis kartus per tris metus, klojo ir vėl lupo. Nereikia. Nes sėdim šikos skylėje. Giliai. Visi. 600 000 gyventojų žemiau skurdo ribos. O ta riba su 250€ ir pati žemiau sveiko proto. Realiai dar didesnis mėšlas, o rajono visi rodikliai žemiau šalies vidurkio, prasčiau už Kauno apskritį, kur nekažkas. Lietuva su bukapročiais ir vagiais valdžioje pasiskolino ir išdalino kairėn dešinėn kiek šiais metais 7 ar jau devynis. Milijardus. Sunku su daug nuliu skaičiuoti ar lengva? Renovacijos reikia ir niekas savivaldybei nemaišo pajudinti šikynę. Taip kaip padarė Ignalina, Jonava ir dar dar kitų miestelių. Visuomeninius pastatus renovuoti programa veikia daug metų, kaip ir transporto atnaujinimui. Tiek verslui, tie viešajam sektoriui. Kiek matau, net į šiferio stogų keitimo programą paraiška nepaduota. Šiuolaikiniams stambiems investuotojams reikia daug ir aukštos kvalifikacijos specialistų. Darbo biržos padieniai varguoliai čia niekaip neįsipaišo. Tai apie darbo vietas tylim. Nereikia svaigti, pradžiai krūvos paprastų darbų. Futurizmu galima po to pasimėgauti.

      Reply
    • 2020 22 liepos at 18:59
      Permalink

      Visko reikia, bet ne bet kokiom sąlygom ir ne bet kokia kaina. Vienintelis dalykas ko nereikia, tai apgailėtino mero ir jo aplinkos.

      Reply
  • 2020 22 liepos at 14:44
    Permalink

    Laimėti rinkimus Kaišiadoryse paprasčiau nei WC vandenį paleisti. Su aukštuoju išsilavinimu 8% gyventojų. Atmetus Riomerio mentų akademiją, piešimo specialybę pedagaškėje ar vadybos neakivaizdinius magistrus KTU lieka gal 1.5 % max. Ketvirtadalis su pradiniu išsilavinimu! Ir tai žinant kaip mokyklos dėl krepšelio medžioja kiekvieną kuris bent iki autobusiuko netingi nueiti. Mažaraščiams reikia banalios svajonės ir jis apsidžiaugia baisiausiai, nes pats fantazijos neturi. Žino tik Šventąją, Megą ir Kebabą. Su tokia trejybe apmulkinti paprasta.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 14:49
      Permalink

      Daug atvejų yra kai išsilavinimas būna atvirkščiai proporcingas protui, beje daug vadybininkų ir su bukalauro diplomais.

      Reply
    • 2020 22 liepos at 19:34
      Permalink

      Kazimiera, už tai šūdai ir laimi, nes rinkimai it unitazas.

      Reply
  • 2020 22 liepos at 14:39
    Permalink

    Tai už ką, chebryte, balsuosim seimo rinkimuose, už ta pačią Laimutę ar už naują Ažubalį? Kuris labiau mums oro uostą žadės?

    Reply
    • 2020 22 liepos at 14:41
      Permalink

      Už pramogų ir konferencijų centrą „Pas Atjautą“ balsuokim, juk tas beraštis graborius irgi seiman nori.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 14:48
        Permalink

        Tai, kad žuvis nekimba, nėra kaip Brudauskui susimokėti. Kels tą balvoną kur VMI nesugebėjo vadovauti. Pas komunistus reikia ne tik gerai gerti, bet ir biški dirbti…

        Reply
  • 2020 22 liepos at 14:18
    Permalink

    Praeitus rinkimus V. Tomkus svaigo apie oro uostą, smalsu ką žadės per kitus rinkimus, gal metro ar tramvajų, o gal vandens uostą su kruiziniais laivais ir keltais Kriaučiškių ežere, juk autobamą link ežero jau palaimino?

    Reply
    • 2020 22 liepos at 14:22
      Permalink

      Tai, kad Kriaučiškes prichvatizavo toks R. Atjautą ir, tikriausiai, už savo asmeninius pinigus asfaltą klojasi.

      Reply
    • 2020 22 liepos at 16:23
      Permalink

      Aukcione parduoda dau gerų aviaporto rakandų, trapą, rengenus, dangos sukibimo matuoklius. Dar ir baldus ir VIP zonos kur pat AMB viskį laistė. Skaitau, reikia savivaldybei užpirkti pradžai.

      Reply
  • 2020 22 liepos at 14:11
    Permalink

    Čia ta kaimietė gal į mero ar administracijos direktoriaus kėdę taikosi, o gal į seimą, kad tokius straipsnius rašinėja? Ar ji kompetentinga vertinti rajono vadovų ir seimo narių darbą, ar turi jį tam reikiamą išsilavinimą? Kas būtų jei kiekvienas paisytų nesupratingų žmonių noru ir užgaidų, tai neturėtūme ne tik oro uostų, bet ir laivynų, geležinkelių ir automagistralių ir važinėtūme pasikinke arklius. Patarčiau ir Kaišiadorių žinioms negadint sau reputacijos ir nespauzdint tamsuolių svaičiojimų, jei norite tapti elitinė žiniasklaida, tai klauskite savivaldybės tarnautojų kokia yra reali situacija.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 14:18
      Permalink

      Tegu raso mergina, bet jei raso uz pinigus – tegu deklaruoja. Jei raso ka galvoja – gerai, jei raso ka papraso- tai jau visiskai blogai.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 14:20
        Permalink

        Ar ne geriau ir naudingiau rašyti tą, ką skelbia savivaldybė?

        Reply
        • 2020 22 liepos at 14:25
          Permalink

          Kam naudingiau- tas ir rašo

          Reply
    • 2020 22 liepos at 14:24
      Permalink

      Gaila, kad protingi savivaldybėje jau nedirba arba jau garsiai nešneka. Atsimenu vieną profesorių visada podrūčiai įkalusį, tas kur su viliuku važinėjo. Toks amžinai riebaluotais, sulaižytais ir susivėlusiais plaukais. Dar vienas su nuomone kažkokią geležinkelio apsaugos uniformą nešiojo, tas tai dar matomai nuo karo užsilikęs. Nuo Žaalių visi ambicingi, kaip Žiežmariečiai, Kaišiadorių miestu net nelaiko, stotimi vadina, o seniūnę – kasininke.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 14:34
        Permalink

        O savivaldybėje aplamai kas nors dirba? Manau, kad tik į darbą ateina, o ne dirbt.

        Reply
    • 2020 22 liepos at 14:34
      Permalink

      Arkliai visai perspektyvu, žiūrėkit, sostinės senamiestis su kilpiniu eismu prie to palengva eina. Ponios su džipais į bromas jau neįsuka. Žiūrėk per atostogas meras apsidairys ir Strošiūnų draustinio apylinkėse mašinų judėjimą uždarys.

      Reply
  • 2020 22 liepos at 13:53
    Permalink

    Gaila, kad dauguma nori gyvent stagnacijoje ir nejudėt į inovacijų ir technologijų ateiti. Rajono politikai, negailėdami savo jėgų, deda visas pastangas dėl oro uosto ir gyventojų gerovės, o žmonės to nesupranta. Apmaudu, kad Kaišiadoryse daug tamsuolių, Šiauliuose tikrai daugiau šiuolaikiškų žmonių. Tikiuosi, kad bendrom jėgom mums pavyks pakeisti ir kaišiadoriškių uzsisenėjusį mąstymą į šiuolaikišką.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 13:55
      Permalink

      Senoves graikai pasakyti kaip pirstu i aki, o senoves elitai pasakytu kaip dydiu i aki

      Reply
    • 2020 22 liepos at 14:00
      Permalink

      Norit gyvent europietiška, tai netrukdykite merui ir jo komandai dirbti, nes kitu atveju grįšite į akmens amžių.

      Reply
    • 2020 22 liepos at 14:16
      Permalink

      Dalis, mąstanti, pasaulio kalba apie tai kaip visos pažangos ir naujųjų lyderių, vadybybininkų inovacijos visą pasaulį paliks be švaraus oro, gėlo vandens, derlingo dirvožemio ir miško pavėsio.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 14:20
        Permalink

        Zmones verzias i didmiescius, kur va to maziausia. Net pliaza daro miesto aikstese- tokiu partiju plevesos, kurie keikia vįtenį

        Reply
        • 2020 22 liepos at 14:55
          Permalink

          Tai čia, paliubomų, geriau nei Šimašius. Tas iš turgaus aikštės padarė pliažą. Mūsų šviesulys, neklystantis niekada, iš kurortinio miesto nori padaryti pramoninį „tvartą“ su nuodinga smarve ir nesibaigiančiu triukšmu.

          Reply
  • 2020 22 liepos at 13:41
    Permalink

    Esamas meras svaigsta apie oro uostus ir LEZ, kurių greičiausiai niekada nebus, o va buvęs kandidatas į merus A. R. , manau, pritrauks investicijas į rajoną ir sukurs naujas darbo vietas, nes žada pristatyti nemažai laidojimo namų, o gal net ir krematoriumą.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 13:44
      Permalink

      Rispektas siam mislingam verslininkui. Dar but gerai kad lavonams deginti naudojama siluma nenueitu veltui o padetu atpiginti daugiabuciu veltedziu butu apsildyma

      Reply
  • 2020 22 liepos at 13:23
    Permalink

    Čia apie tą patį Vyteni Tomkų kalbate kur Palangos Kredito Uniją prašvaistė, ar čia kitas koks, tik sutampa vardas ir pavardė?

    Reply
    • 2020 22 liepos at 13:27
      Permalink

      Tik sutampa, nes gimimo metai skiriasi

      Reply
      • 2020 22 liepos at 13:33
        Permalink

        Tai, kad tir patys gimimo metai palangiškių Vytenio ir kaišiadoriškio, net nuotraukose identiški atrodo. Gal meras Palangoje antrininką ar brolį dvynį turi tokių pat vardu?

        Reply
        • 2020 22 liepos at 13:37
          Permalink

          Palanga kaisiadorys atstumas 278km oficialiai. Pasitikrink

          Reply
          • 2020 22 liepos at 13:43
            Permalink

            Tai gi tas pats albinosas aferisto karjerą pradėjo Palangos kredito Unijoje, o tęsia Kaišiadoryse, nors pats gyvena Grigiškėse.

    • 2020 22 liepos at 13:31
      Permalink

      Aha, gal ir M. Nasevičius ne tas kur kunigų norėjo tapt? 🤔😀

      Reply
      • 2020 22 liepos at 13:35
        Permalink

        Pamenu tik iki tu laiku kai dar norejo kosmonautu, o veliau sodininku ar santechniku su salyga jeigu reikes dirbti ta pati darba

        Reply
    • 2020 22 liepos at 13:32
      Permalink

      Apie tą kur atostogauja Palangoje ir namie ( Grigiškių Grigeo šūdų popieriaus fabrike )

      Reply
      • 2020 22 liepos at 13:38
        Permalink

        Atostogauti palangoje ir naudotis tualetiniu popierium nepadsro lietuvoj ir kaisiadoriuose taves isskirtiniu

        Reply
  • 2020 22 liepos at 13:12
    Permalink

    Sakoma ito chlieb.

    Reply
  • 2020 22 liepos at 12:44
    Permalink

    Tie teismai tad dar vienas valdžios pasipelnymo šaltinis – nusamdys krūvą brangiausių advokatų, o už jų paslaugas bus sumokėta iš mokesčių mokėtojų pinigų. Bet kokiu atveju nukentėsime tik mes eiliniai piliečiai.

    Reply
  • 2020 22 liepos at 12:23
    Permalink

    Juokingiausia, kad be didelio triukšmo nebus nieko. Jokio oro uosto, jokių laisvų ekonominių zonų. Paskaitykite dabar galiojantį bendrąjį planą, guli savivaldybės puslapyje. Kiek ten gražių idėjų, bože moj… o kiek realiai padaryta per dešimtmetį – taip NIEKO !!! Na, ne visai nieko. Iškirsta krūva sveikų medžių, nors juodu ant balto už šimtus tūkstančių, tada dar litų, prirašyta kaip svarbu išsaugoti gamtinio ir urbanistinio karkaso dermę. Kurva, kurva, koks gražus žodis. Sprendimai priešingi planams.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 12:29
      Permalink

      Kaip tai nieko nepadaryta? Tai gi savivaldybė į skolas įvaryta.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 12:40
        Permalink

        Skola, net ir labai didelė, pati savaime nėra bėda. Net gi priešingai. Svarbiausia, kaip ir kur tie skolinti pinigai sudėti. Jei į trinkeles ant kurių žolės želia, į plasmasines šiukšledėžes vietoj metalinių, į vaikus žalojančius batutus, tuščias žaidimų aikšteles ir pan. „grožius“ – dar užsideta viso to priežiūros našta. Jei į tai ko tikrai reikia patogeniam žmonių gyvenimui, patrauklesniams miestui ar gyvesniam kaimui – viskas puiku. Kol kas visi rodikliai krypsta į …. patys žinot kokią skylę.

        Reply
        • 2020 22 liepos at 13:16
          Permalink

          Bet kad tie batutai, auksiniai tilteliai, šabakštynai ir visas kitas chlamas perkamas už lėktuvo kainą. Kas gali paneigti, kad didžioji dalis pinigų nenusėda mero, administracijos direktoriaus, seimo narės ir jų aplinkos žmonių kišenėse?

          Reply
          • 2020 22 liepos at 13:21
            Permalink

            “Kas gali paneigt” yra konservu fraze, kuria isikando konservu priesai. Geriau paklausk kas gali irodyt? Nes visi mineti tai neigia. Tau su tavo klausimu galima atleist jei esi susmires ozys nesiojantis peliu sumysta svarka

          • 2020 22 liepos at 13:35
            Permalink

            Kosminė kaina tik lieptelis prie buv. gyvulių supirktuvės, dujų katilas soc. bute miškų ūkyje ir butas Žiežmariuose. Kitos afioros dar nesuskaičiuotos. Pirmyn.

      • 2020 22 liepos at 12:47
        Permalink

        Kiek skaičiau respublikinėje spaudoje, dabar nesiskolina iš covid-19 linijos. Nėra laiko, oro uosto statyba, gatvių apšvietimas, partiečių maištas, patarėjo auklėjimas ir rinkimai ant nosies. Reikia su exministeriu po atlaidus pavažinėti, su klebonais pašnekėti, spurga užsikąsti. O kur dar visokios sveikinimo kalbos, gėlės, padėkos. Fotografijos, feisbuko puosėlėjimas – daug rūpesčių. Laukiu kai metų gale neturės iš ko mokėti algų. O biudžeto pravalgytojų procentas pas mus labai solidus ir darželių auklėtojos turi gerus balsus:)

        Reply
    • 2020 22 liepos at 13:14
      Permalink

      Bet pacios ambicijos garsina krasto varda. Gerai kad yra ambicijos. Gal taip tapsim lietuvos bamba

      Reply
      • 2020 22 liepos at 13:19
        Permalink

        Tokių valdininkų dėka tapome šiknos skylė, tad iki bambos per aukštai.

        Reply
        • 2020 22 liepos at 13:23
          Permalink

          Nesijauciu nei siknos skyle, nei esanciu siknos skylej. Jei tu taip jautiesi tai daryk ka nors. Vįtenis merauja jau antra kadencija, o tu vis dar istriges tiems aniems

          Reply
  • 2020 22 liepos at 12:14
    Permalink

    T.Omkaus veiksmuose logikos yra. Astravo atominė pagal vilniaus valdžios pranašystes sprogs, vilnių reikės evakuot, tai kam dar ten oro uosta tvarkyt. Reikia ruošis sostinės iškėlimui, kaip kadaise Kaišiadorių vyskupijo įkūrimui.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 12:25
      Permalink

      0 ar tik ne konservatnikų Bubilius Kibys ir Intriga Šetonytė tą batkos atomkę laimino?

      Reply
      • 2020 22 liepos at 13:10
        Permalink

        Na pamenu dar viena su sijonu

        Reply
  • 2020 22 liepos at 11:32
    Permalink

    Tai nieko keisto, kad V. Tomkus oro uostą iš Vilniaus nori išbogint į Kaišiadoris, juk jis gyvena Vilniaus krašte o ne Kaišiadoryse.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 12:16
      Permalink

      negyveno niekada jis vilniuj. tai ka vadini vilnium – nėra vilnius

      Reply
      • 2020 22 liepos at 12:23
        Permalink

        Grigiškės jau senokai prijungtos prie Vilniaus, tad dauguma grigiškiečių save laiko vilniečiais, tai gal neišimtis ir V. Tomkus.

        Reply
        • 2020 22 liepos at 13:09
          Permalink

          Grigiškietis tera vilniaus savivaldybes gyventojas. Kaip kruoniškis tera kaisiadoriu rajono gyventojas, bet ne kaišiadorietis.

          Reply
  • 2020 22 liepos at 11:00
    Permalink

    Dar geresnius pilietinės žurnalistikos pvz. galėtumėte pateikti paminėdami Paleckio pavardę. Nuo senelio iki anūko – vien pilietiškumo genijai. Jei valstybei reiks aerouosto, tai ir pastatys. Jau gana dėl atominės elektrinės visuomenė pasisakė. Tai dabar vietoj japoniškos, nutolusios nuo Vilniaus 150 km, turėsime rusišką 50 km atstumu.

    Reply
    • 2020 22 liepos at 11:29
      Permalink

      Tai čia tas senelio ir anūko simdromas labai ryškus konservatorių partijoje, tik su pilietiškumu nieko bendra neturi. Valstybei gal ir reik to oro uosto, bet merui V. Tomkui ir seimūnė L. Matkevičienė, manau, tai tik asmeninės naudos reikia.

      Reply
      • 2020 22 liepos at 12:49
        Permalink

        Na tarkim nebus to oro uosto ir LEZ. O kaip bus su milžiniška suma be reikalo išleista bendrojo plano ruošimui, kas grąžins pinigus, įmonė ruošusi bendrąjįo plano projektą ar V. Tomkus su M. Nasevičiumi?

        Reply
        • 2020 22 liepos at 13:05
          Permalink

          Pagal įstatymą jį reikia atnaujinti kas dešimt metų. Tokia tvarka. Žinoma, to nepadarius niekas nebara. Norint daryti didesnes statybas, ilgiau užtrunka dokumentų rengimas, ir tiek žinių.

          Reply
          • 2020 22 liepos at 13:17
            Permalink

            Vitenis nors ka nors sugalvojo. Reiks bus padaryta, nereiks tai nereiks. Dziugu kai nuvaziavus i klaipeda ar druskininkus zmones klausia su pavydu apie oro uosta kaisiadoriu kraste.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.